Hej idag är jag glad!

2010-05-15 @ 09:28:48

Igår var det vårens hittills varmaste och soligaste dag, och även den regnigaste och mörkaste. Men det gör mig ingenting.. För jag fick gå och svettas i en tunn vittröja, flippflopp, bikini och solglasögon i 1 timme eller 2 iaf. Så det gjorde min helg.

Solenstrålar tittar nu fram och säger "Hej Gotland, nu är VI här!". Några stora vita moln på himlen, men vafan. Solen skiner än sålänge och syns, so wtf.?

Igår var jag med Tobias.
Vi åt frukost/lunch, såg Hachiko och Avatar innan vi gick ut och insåg att det verkligen kändes som sommar ute.
Då spelade vi lite fotboll, hoppade studsmatta och solade lite innan vi utforskade resten av trädgården.
Vi kollade lekstugan, övervåningen på garaget och diskuterade idéer omkring hur det kunde se ut sen när det var klart och hämtade kubbet inne i vedboden.
Spelade en match på en halvtimme bland alla myror och i det höga gräset innan vi eller Tobbe skulle cykla hem till 5 och jag följde honom med moppen till Dalhems skolan.
Vi pausade där för han skulle Ringa Nicke, B-lags/Eskelhems tränaren för dom har match idag i Rone eller Havdhem i Div. 5. Så han ringde för och kolla om han skulle vara med. Svaret han fick från smurfrösten i andra änden telefonen  var "ta mä di ett pa vite socka åeh, jo juste, en bra kondis. Vi blir bara 11 pers imr"..
Så han skall spela nånstans långt bort idag med Eskelhem vid 3. Heja Heja Heja!

Hittills idag har jag bara vart på toa och suttit hära.
Lyssnar på musik och känner att det är fel sorts musik, hör på deppig musik som drar tårar till sig, så jag skall nog byta "Ämne".
Skall rensa diskbänken lite lätt straxt, börja baka "Nejgahbollah" som jag skall ha med mej in vid 12 till Skarphällsdan'. Vi skall arbeta där och jag tror några redan börjat?
Jag skall jobba där mellan 12 och halv 4.. FYFAN! Men hoppas jag har trevligt sällskap ^^ Men det har jag nog allt.
Laget har hand om fikabröd/kaffe-Delen på loppisen och skall ta parkerings avgifter av de som är där och säljer saker.. Hmm.. Hoppas vi får in Cash nu. Har ju tajt budget till hösten om vi skall spela i 2 serier och skall åka på cup till Riga i Augusti. Halelujah.
Änny Wäy, skall jag iaf baka straxt, sen hoppa i duschen och fixa mej, äta frulle och sen invänta tiden bara. Troligen gå ut och njuta av solen. Wiiiiie:D

Pussshej sålänge!

sommaren 2009, dalhems skola


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: