Sommar, svett och spärröl

2010-06-29 @ 22:13:11

Hej, Hallå, Godag, Gokväll, Tjingeling, Hej :)

Dagen har varit lång och huvudvärken med i denna värme!
Jobbade på Residencet och fick se landshövdingen (baksidan av tanten) iaf, så nu vet jag hur hon nästan ser ut. Målade branstegen från köket uppe Gul som huset med Malin och Carro efter att vi målat Vindskyddet igen. Åkte vid halv 12 hem till Carro i Vibble för att ha pp (piss paus), kolla läget och hämta hennes sportbh och andra saker för eftermiddagen. Åkte till Firman och åt lunchen där med Jonas Pettsson och sen när Henrik kom efter Lunch fick vi allt saker att göra. Ut i dagens hetta och måla panel (brädbitar :p) med nått (bortblåst nu...) liknande lack typ? Hur som helst stod vi på bakgården i arbetsbyxor och sportbh svettandes fram till närmare halv 4. Då hade vi hunnit få himla massa glada, förvånade gubbar/karlar/killar kolla in oss och massa svidiga tjejer kolla argt på oss, några hälsningar, ena chefen körde nästan in i firmahuset för han fastna så med blicken, solbränna startad på armar och svettiga lår och knäveck. Och juste, halva lagret målat. WOOOOOOHOOO! Sista halvtimmen plockade vi ihop saker och bärde in, pratade med Henrik och Helena om jobb och sånt.
Pratade med Henrik och förhoppningsvis slipper jag skatta av allt det jag jobbar. HOOPPPAASS! Blir nog lver gränsen men inte så mycket nu så strunt samma. Bara jag iaf får ihop 12000 så är jag nöjd. Bra för att vara ett sommar jobb som första års lärling tycker jag.

Hem efter jobbet med morfar och hoppa in i duschen på en gång hemma, leta kläder, sminka mig och föna håret, lyssna på musik och äta choklad innan jag åkte vidare in till "Oskar" där Carro var. Hämtade upp henne och körde med henne till P18 där vi skulle vara på spärröl med de andra arbetarna, cheferna och hyresgästerna från Marckan där jag jobbat ett tag.
Ganska trevligt hade vi, satt med Carro, en annan "tant" från Kommunen, Lennart (chef PEAB), Mats (Snickare) och en elektriker från stenkyrka. Vi hade snack om hundar, jobb, cyklar, reklamer, resor, länder, djur, vatten, turister, midsommar och mycket mera. Trevligt var det när det inte blev pinsamt tyst emellanåt. :)
Kom överens med Carro att jag skall bli hennes fyllechaffis när jag flyttat in till stan :p HAHHAHAHHAHA!

Hemma nu efter att ha träffat Leif (lärare bygg) vid Visborg, skjusat Caroline hem och till visborg. Så nu så! Väl nedslagen på en köksstol med ont och värk i vaderna efter dagen som gått. För mycket stående på dagen och för mycket sittande på kvällen. Blä, en bra mix ska man ha annars pallar benen inte. Nåväl, nu skall jag dra mig emot sängen men först kolla om jag har en matlåda tills imorgon.

Pusshej :) GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: