Karlsö 2010

2010-06-14 @ 21:35:04

Hej hallå i stugan blå..?
Nej denna är gul och grön men ändå.. :)

Sorry (:o) skulle ju skriva i fedags vart jag skulle med firman och allt men försov mej som vanligt och fick tajt om tid, skulle packa äta duscha och klä på mig! Hann allt förutom att äta.
Men här kommer en resume från gårdagen och dagens tid/händelser m.m..

I fredags morse bärde det av 09.31 från Sandå Måleri's kontor här i Visby ända till klintehamn.
Hämtade upp Stig"stickan",Jörgen och Kalleballe påvägen annars inget speciellt.
Alla började redan då "förfesta" inför dagens kommande aktiviteter.. Haha.
Alla tjejer var med! Det var jag, Christel, Carro och Helena. Himla trevliga allihopa må jag säga! Tur att ni finns på firman, annars hade det INTE vart kul??

Vi var 20 personer som skulle ut till karlsö och det var rätt lagom! Gjorde inget att någon stannade hemma. Men det kunde vara fylle hundarna istället för nykteristerna.? Lite tråk, för då hade jag ingen speciell jag kunde prata med. Alla var så satans speedade och dragna hela tiden. Blää!

Väl i klinte mötte jag och alla andra med bussen upp Helena och hjälpte till att lasta ur all sprit och alla "leksaker" vi skulle roa oss med på kvällen och dagen med.
Båten avgick från "hamnen" vid halv10 och straxt efter 10 var vi urpackade från båten allihopa med hyfsat gott samvete.
Karlsö's början var samling runt en flaggstång med alla andra resenärer och fick en massa info som ingen lyssnade på.
Vidare efter info:n var det fördrivning på toaletter och alla packning in i bodar och bilar.
Så visst hade vi nått att göra?

Vandringen var ungefär en timme och hann gå igenom vad fåglar hette som cirkuelarde runt oss på ön, vad några blommor hette, några sten namn fick vi veta och några kända och välbehövda namn som "startat" ön och en massa gamla sagor om ön fick vi med höra av vår unga lite bögiga guide Gabriell som läser till läkare (???).
Stannade uppe på berget vi vandrat upp på och stannade i en konferanssal efter att ha sett fågelberget, den som gillade fåglarna mest var CHRISTEL HARSTÄDE!!! ^^
I det gula konferanshuset åt vi mat, de flesta drack gott :p, lekte massa roliga lekar och gick tipspromenad inne i huset haha, ja mer än så gjorde vi väl inte förens vi skulle ner med alla fyllon,dryck och leksaker.
Ner kom alla i välbehåll och nästan alla saker, bara en kafekokare och en kubblåda som gick sönder. haha! Vårt fel, eller rättare sagt JOEL'S FEL!!! :p

När alla kommit ner till resturangen fick vi veta stug namnen och vart ungefär vi skulle hitta husen/stugorna vi skulle kalla "hem" där ute på ön. Vi tjejer bodde i en stuga allra längst bort (granne med "cheferna"), kallat "Västra och östra". Vi bodde i 4bädds rummet västra. Mycket fräscht och mysigt! Dessutom de mest otroligt sköna sängarna. Maaaah:D
Vi bytte om och sminkade oss innan vi sprang bort till resturangen.
Under tiden på resturangen hände en del pinsamheter, roliga minnen och prat, även en massa tråkigheter och stämningsförstörare som ett slagsmål och skirk och skrän.. BLÄÄÄ!-säger jag bara.
Det bråket förstörde hela kvällen. Men det som räddade firman tror jag att man tillslut förlät varann lite och fortsatte umgås eftersom vi inte kunde komma ifrån Ön.
Maten vi blev serverade var till förrätt sill i olika smaker och former med potatis m.m.. , huvudrätt/varmrätt var fläskfile med en stor bakadpotatis med dill och bacon. Till sist kom efterrätten, en äppelpajbit med vaniljsås. MUMMUMMAMUMS!!! Så himla gott alltihopa :D

Efter maten gick vi bort till Stickan,sune,jörgen och jockes stuga. Det var en gigantisk stuga med ett stort för rum vi alla höll till hela kvällen och lyssnade på tal,rimm och skämt. Mycket trevligt och kul må jag säga.
Stannade i stugan framför den öppna elden i rummet till 00.30, sen gick jag,helena och christel tillbaka till våran stuga för att slå carro följe och sova lite.
Gott sov vi och jag fick beröm för mitt tänkande att ta med Godis och för att jag tog med pallen med cola in till oss. ^^ Haha, jag är besta hesten i stellet!

Vaknade gjorde vi allihopa mellan 06-08 och det första vi gjorde när alla var vakna var att öppna ytterdörren för att se på havet och höra dess brus med fåglarnas kvitter i bakgrunden. Som extra plus i kanten för vår idé fick vi se den så jätteglada Agneta utföra Yoga på stenstranden. Skönt?
Vi packade ihop alla grejer och fräshade oss lite sen drog vi med all packning ända bort till resturangen och lämnade av våra grejer i boden breve och sen gick vi in och åt.
Vi åt med en stor havsutsikt genom stoooooora glas och bara njöt av solen skina över allt på vår jord.
God frukost var det också, en himla massa att välja emellan. För mig blev det 2 delade mackor med salami och gurka/paprika, ett glas apelsin juice, ett ägg med kaviar, en skål med yoghurt och solrösfrån med mûsli och en himla stor tom hungrig mage tog emot nästan allt!!! MUUUAAAMMS:)

Efter frukosten var det en timmes fördriv så vi tjejer och lythen, martin och joel gick upp till grottan och kollade på den sen ner igen för att ligga och vila tillbaka allmänheta känslen i kroppen på stenmarken i solens grymt varma sken.

Båtresan tog dryga halvtimmen och det var bland den läskigaste stunden i hela mitt liv.(nästan..) Båten gungade rejält och nästan la sig på sidan när den gungade (troligen för att alla karlar' satt på den sidan som det "välte" mest) hahah! :p Men hem kom vi. Packade in saker i Helenas bil, och saker in i bussen som vi skulle ha me hem sen var det bara in till stan som gällde, hem om inte annat!
När bussen anlände "slutstationen" sandå så satt jag och Christel och väntade på skjuss. Så tidsfördrivet blev att pprataa om livet och med sune och hans fru. Sa sen när Christels kille kom hejdå till henne, Sune och Yvonne.
Medans jag väntade på min snälla morfar så gick jag in på Colorama och kollade tapeter till mormor och morfars sovrum och sen  kolla till mitt egna behov hhaha:p...
 
Ja.. så såg min helg ut. och det var allt jag hade och säga, mer eller mindre. Puss och kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: