what a beautiful weekend..

2009-11-29 @ 22:55:39

Hola allihop ,
Sitter nu här men borde äte och duscha eftersom man ska upp rätt tidigt imorgon för skola igen.

Hela helgen ( inkl. fredag) har då bestått av att vara med tobias, lisa, simon, innebandy, sett tv och sovit.

Fredags var det jobb men slutade lite tidigare för vi gjorde klart allt vårat rätt snabbt och det var lite att göra. Lite små fix hit och dit liksom.
Så efter jobbet blev det hem till mig, tobias kom. Vi duschade och fräshade oss lite innan vi drog till simon.
Hos simon var det att se film, "Allt flyter", med simon,lisa och tobbe. jag och tobbe sov mest och drack julmust för vi tryckte i oss lite väl mycket tacos än nödvändigt hemma hos mig, så vi var alldeles utmattade efteråt. Men gott vare' i alla fall.
Sen va det hem vi typ 23 och sova. Såg på twilight och somnade rätt snabbt ifrån film och sms bombande tobias med både smycken och glasögon på mig.

Lördag!
Ja, tobias kom efter att ha varit vid tandläkaren i östergarn(eller nått långt borta) med anna-lena och niklas.
Vi åkte ut vid ca. 13 till solklintshallen i slite för att spela match emot vallstena.
Spelade ungefär halva matchen. Det gick rätt segt och vi skall inte tala om vilka misstag jag gjorde. HAHA så jääkla pinsamt verkligen. Nej, summa kardemumma, usel spelade match av mig!
Men resultatet blev dock 11-1 till oss.
Åkte hem efter matchen med elden i baken, onödigt nog egentligen.
Det var bara att duscha, klä på mig/fixa mig samtidigt som jag såg , "Natt på museet 2".
Runt fem slaget kom Simon och Lisa med Magnus raggar bil och hämtade oss. Vi skulle till Visbystad för att dra oss till kanonen och spela minigolf för 30kr var. Jag tyckte det var ganska kul, typ de första fem minutrarna... Innan den svidiga tobias som är dålig förlorare satte igång och sa hur meningslöst det va och slöseri med pengar och båda det ena och andra otrevliga sakerna slängde han sig ur till mig (jävla *****!"#¤%&/, förstör allt bara!)
Och sen på sista banan blev allt värre för då stod vi ute bland all folkmassa (företag med familj???) och försökte få bollen i hålet så vi kunde få försvinna där ifrån. Under den tiden vi var där var det ett par halv packade snubbar runt 30års åldern och hängde på "banan". Dom stirrade ut min kropp och allra helst brösten (SåKLART ERA JÄVLA ÄCKEL!!!!!). Dom döljde ju det inte direkt heller :s
Det gjorde nog T ännu mera arg och ledsen(?) så han gick där ifrån.
Efter minigolfen drog vi till max och käka.
Resten av kvällen tillbringades i Jonssons kök med Maj och drack glögg och smaskade i oss lussebulleaktig sak och pepparkakor. Efter fikat skjusade simon tobias och mig hem till barlingbo.
Vi såg tv med wanna, typ Eragon och singing bee. La oss runt midnatt och somnade rätt snabbt.
Att dela på en sån liten säng yta, med tobias edlund??, det kan jag verkligen inte. Klarar inte av att sova. Han skall verkligen ligga upp på och trängas och va jobbig. Det är ganska mysigt, okej lixom, men har nog inte vant mig vid att dela säng med någon man ständigt (nästan) har kropps kontakt med. Nåväl,

Söndag morgon (idag) blev det och runt 8 väckte tobias mig och straxt efter halv försvann han upp till sandänden för att anna-lena skulle hämta han då??.. hm..
jag sov vidare till 11 och insåg då att det var för sent att åka med bussen till stan då. Vi tänkte gå på julskyltningen men efter allt kringelkrångel blev det två soffliggande ungdomar i vårat hus gömda under täcke framför tvn och såg fotboll. Jippi?? Bakade i alla fall Banan kaka med lite vitchoklad i. Lyckat blev det väl, men det där med chokladen var mindre lyckat. skulle ha rivit ner den i mindre bitar så skiten smält hahah.
Tobias åkte lagom när det var klart (kakan alltså) och inte långt där efter mamma och wanna också.
Så här satt man helt ensam med en data och tv på i november mörkret.
En liten Arne tittade förbi och pratade lite med han en minut eller två innan han gav sig vidare till sitt hem i väskinde skogen. Jag då bosatte mig under täcket i soffan med banankaka/te och desperate housewifes & grey's anathomy som uppladdning inför matchen. Nja, tryckte faktiskt i mig två thekakor med salami och fil&flingor medans jag satt där och kurade för mig själv.
När mamma och wanna hade mellan landat här lite så åkte vi vidare in till stan. Det var dags för match numeroo 2. Den höll plats i södervärn efter Ibks herrar spelat, hoppas det gick bra för dom.
B-laget skulle spela emot Follingbo och alla förväntade sig en brakförlust.
Men men, efter mycket boxplay och powerplay från båda hållen slutade matchen med 2-6 till Follingbo.
Kan bara säga bra kämpat brudar och tacka för att jag fick spela med er. Det var jag och Malin från U, och vi rullade på tre kedjor och två back par. Jag spelade med vickan och det gick bra tyckte jag.
Nej, nu här hemma har det bara varit datan som förkommit. Åt nyss toast och drack te som kvällsmål.
Skulle ha duschat men så blev det inte.
Så, nu skall man slänga sig i sängen för att sova några timmar innan det är dags att gå upp för att göra sig redo för en ny dag i livet.
Aa, nu återstår det bara en godnatt hälsning ifrån mig, så Godnatt allihopa. Sleep well my friends.

http://fc06.deviantart.net/fs21/f/2007/236/7/b/Beautiful_World_01_by_lynxdesign.jpg






Ännie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: